Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití powerpointových prezentací v hodinách zeměpisu
Mrázová, Marcela ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Jelen, Libor (oponent)
Tato diplomová práce studuje využití powerpointových prezentací ve výuce zeměpisu, především z hlediska vlivu vizualizované látky na efektivitu výuky. Na teoretickou část navazuje dotazníkové šetření monitorující současný stav na českých školách. Šetření bylo provedeno na vzorku 62 učitelích a 283 studentech zeměpisu. Zjišťovala jsem, zda jsou uživateli počítače, jejich subjektivní názory a zkušenosti s používáním powerpointových prezentací ve výuce, technické zázemí českých škol a zda je zde vůbec možné využívat audio-vizuální techniku ve výuce. Také jsem zkoumala, jaké metody výuky preferují studenti a zda jim vyhovuje výuka s powerpointovými prezentacemi. Bylo zjištěno, že učitelé i studenti jsou ve většině běžnými uživateli počítače. Powerpointové prezentace jsou ve výuce používány. Učiteli i studenty je používání powerpointových prezentací ve výuce hodnoceno spíše pozitivně. Nejoblíbenější metodou u studentů je výklad, což koresponduje s nejběžnějším využitím powerpointových prezentací ve výuce. Druhá část práce zahrnuje kvalitativní výzkum zaměřený na efektivitu používání powerpointových prezentací ve výuce zeměpisu. V paralelních třídách bylo vyloženo učivo, které bylo (nebo jeho část) v jedné třídě vizualizováno pomocí powerpointové prezentace, ve druhé analogovým způsobem (např....
Návrh pracovních listů pro vyučování algebraických výrazů s podporou počítače na ZŠ
VOŠMIKOVÁ, Markéta
Zadání práce zní Návrh pracovních listů pro vyučování algebraických vý- razů s podporou počítače na základní škole. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V první jsem se zabývala pod- porou počítače na základní škole a teoretickými otázkami k danému tématu. V druhé části jsem vypracovala manuál pro učitele k vytvořenému programu. Třetí část tvoří samotný program (Počítačová hra - Mathhill na výuku algebraických výrazů na ZŠ). Program se skládá ze čtyř samostatných částí. Celý program je vytvořen v zimním prostředí hor. Nejprve se objeví menu, které je rozcestníkem k ostatním hrám. Žáci si vyberou z odkazů podle svého uvážení nebo podle probíraného učiva. Všechny hry jsou animovány stejným způsobem, liší se pouze obsahem a úkoly, které žáci řeší. Žáci plní jednot- livá zadání a podle správnosti výsledků postupují na vrchol hory. Jestliže je výsledek chybný, program žáky nepustí dále. U většiny úkolů mohou žáci využít nápovědy v pravém horním rohu programu. Jeden odkaz v programu neplní funkci hry, je od ostatních odlišný. Jedná se o odkaz na animace alge- braických vzorců, který nás dovede do prostředí zimní chaty, jejíž vybavení směruje na jednotlivé animace vzorců. První část je počítačová hra Opakování, žáci si zopakují operace s čí- selnými výrazy a oživí si zde pojem algebraický výraz. Druhá je počítačová hra Počítáme s výrazy, kde žáci postupně počítají zadané příklady na úpravu, sčítání, odečítání, násobení a dělení výrazů. Poslední herní částí jsou Lomené výrazy, kde žáci pracují stejným způsobem, dokud nevystoupají na konec hory. Tyto hry jsou odděleny, učitelé je mohou tedy používat samo- statně. Jednotlivé hry jsou doplněny nápovědou, kdyby si žáci nevěděli rady. Poslední část programu tvoří animace algebraických vzorců, zde jsem animo- vala jednotlivé geometrické konstrukce algebraický vzorců, které se děti učí na základní škole. Animace mohou sloužit pro podporu výuky. V poslední části práce jsem program na CD vyzkoušela na základní škole a výsledky zdokumentovala a vyhodnotila.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.